اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

ما ملت بزرگی هستیم، لطفا حرفه‌ای‌تر برخورد کنید!

مدتی است که می‌بینم رسانه‌های مهم فارسی زبان، که از سوی سرویس‌های امنیتی بیگانه پشتیبانی می‌شوند، به‌رغم روال چهل ساله خود، به‌شدت تنزل کرده‌اند و برخی از آن‌ها، در این روزهای کرونایی، به طرز مبتذل و مضحکی رفتار می‌کنند.

ما ملت بزرگی هستیم، لطفا حرفه‌ای‌تر برخورد کنید!

خبرگزاری فارس؛ یادداشت میهمان ـ خلیل‌الله همایی‌راد فعال رسانه‌ای: به اعتبار مشاغلی که داشته ام، چند دهه است که اخبار و تحلیل های رسانه های بیگانه را دیده و شنیده‌ام و برایم عادی و اصلا، بخشی از کارم بوده است.

پیش‌ترها، رسم بود و هر صبح، بولتن های روزانه ای را می دیدم که اهم گزارشات و برنامه های رادیو تلویزیونی خارج از کشور، که مرتبط با مسائل ایران بود را درج کرده بودند. بعدها، مستقیما نیز اخبار، گزارشات، تفسیرها و گفتگوهای رسانه‌های خارجی را از طریق رادیو تلویزیون‌، سایت ها و شبکه‌های سایبری می‌دیدم و‌ می‌خواندم. برخی از آن‌ها، صرف نظر از محتوا و اهداف پیدا و پنهانشان، واقعا حرفه ای عمل می کردند و اگرقرار بود نمره بگیرند، منصفانه باید اعتراف کنم که جایگاه بالایی داشتند. حقیقت این است که ده سالی هم مدیر مسئول یک ماهنامه بوده‌ام و دستی از دور، بر آتش دارم و از دشواری و اهمیت کار، مطلع هستم.

اما حالا مدتی است که می بینم رسانه های مهم فارسی زبان، که از سوی سرویس های امنیتی بیگانه پشتیبانی می شوند، برغم روال چهل ساله ی خود، به شدت تنزل کرده اند و برخی از آن ها ، در این روزهای کرونایی، به طرز مبتذل و مضحکی رفتار می کنند. درست است که ما روبروی هم قرار داریم و در یک جنگ نرم و رسانه ای سنگین هستیم. اما انتظار است خوب بازی کنید و خوب بجنگید . بگذارید افکار عمومی و تماشاگران هم لذت ببرند. کشورهای نظام سلطه با امپراتوری رسانه ای خود و با حمایت دلارهای نفتی شاهزاده ی مغرور و بی تجربه ،برای شما کم نگذاشته اند، اقلا حق آن ها را اداءکنید. 

ظاهرا همه ی قواعد به هم خورده ، در سیاست ، در رسانه ، حتی در جنگ هم، که امریکا با آن همه ادعای ابرقدرتی و الدرم بلدرم، مجبور می شود سردار ما را که مهمان دولت عراق بود، این گونه از سر استیصال ترور کند!! این ها قواعد بازی نیست. قواعد جنگ هم نیست. قاعده ی رقابت هم نیست. 

به یاد دارم یک بار از رهبرمان شنیدم که فرموده بودند: ما با سعودی‌ها در مسائل گوناگون سیاسی اختلافات متعددی داریم، اما همیشه می‌گفتیم که آنها در سیاست خارجی متانت و وقار نشان می‌دهند، اما چند جوان بی‌تجربه امور آن کشور را در دست گرفته و دارند جنبه توحش را بر جنبه متانت و ظاهرسازی غلبه می‌دهند...  این حکایت برخی رسانه‌های امروز فارسی زبان هم هست.

می‌گویند معدنکاری و خبرنگاری از سخت ترین کارهای جهان است ، اما باور کنید این روزها، رعایت عفت کلام، سخت ترین کاری ست که مردم ما، بعد از دیدن برنامه ها و اخبار و برخی گفتگوهای آن طرف آب، انجام می دهند. لطفا در این روزهای کرونایی، که سخت درگیر نبرد هستیم، قدری حرفه ای باشید!»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول